pühapäev, 21. märts 2021

Kummist kasvuhoone lootuses...

Saigi selleaastased tomatikülvid tehtud, 18. ja 19. märtsil. Nagu ikka, ei suutnud ma piiri pidada - oluliseks põhjuseks ka see, et kogu minu tomatikasvataja "karjääri" jooksul olen seemneid kõvasti kokku hamsterdanud. Poodidest, osta.ee-st, ise kogudes, välismaalt tellides... Kui ma vaid suudaksin nendest piisavalt informatiivse ja adekvaatse kataloogi kokku panna, võiksin neid huvilistele ka ära jagada. Seni pole mul nimelt tomatiseemnete puhul sellist kogemust olnud, et nad pärast mitmeaastast hoiustamist idanenud poleks, aga küllap hakkab seda ka järjest rohkem juhtuma kui aasta-aastalt minu seemnevarud kasvavad ja samas ka vananevad. Üks imelik üllatus oli mul küll - olin veendunud, et mul on olemas tomati "Blue Cherry Drops" seemned, ent otsides ei leidnud ma neid enam kusagilt... 

Tuleb möönda, et tomatiseemnete sorteerimine, kasvõi tähestiku järgi, oleks mulle endalegi kasulik. Selle vastu aga räägib fakt, et mulle meeldib hoida mõnest seemnepoest tellitud seemneid üheskoos, mitte laiali puistatuna - kuidagi lihtsam on hoomata, mis on olemas kui vaatad järjest samas suuruses ja kenasti piltide ning kirjeldustega varustatud pakendeid. Kahjuks pole osanud nii hästi ette mõelda, et oleksin alati alles hoidnud originaalpakendid, lisades pärand- vms sortide puhul siis juurde näiteks hiljem ise kogutud seemned.

Selleaastase külvi "staarid" olid Poolast tellitud seemned, ettevõtjalt Chlli&Tomato Seeds. Eelmise aasta omad olid Plant World Seeds tellimuse omad. Nendest läks kahjuks suur osa aia taha, ent sugugi mitte seemnetootja tõttu, vaid lihtsalt mitme halva kokkusattumusel, ehk siis elus pole paraku midagi kindlat.

Chili&Tomato Seeds tellimus:


Praeguseks on mul aknalaudadel 16 karbikest seemnetega, tegelikult neist vist isegi 3-4 karpi muude seemnetega (mõned toataimed või lilleseemned), igast tomatist külvatud 2-9 seemet. Eelmistel aastatel külvasin kõvasti rohkem, ehkki pigem tähendas see seda, et surusin karpidesse lihtsalt seemneid kokku veel rohkem kui praegu. Kuna tomatile sobib hästi, et pikeerimisel istutatakse ta sügavamale, siis ma väga ei muretsenud, et pisitaimed liiga lähestikku võivad jääda. Aga juba eelmine kevad oli keeruline, sest lõpuks ju jäid viiruse leviku peatamise eesmärgil paljud ettevõtmised ära, sealhulgas koolilaadad, ning nii jäid paljud taimed sõpradele sokutamiseks. Seekord ikkagi külvasin palju vähem ning leppisingi juba ette kokku paar head huvilist, kes ülejäänud taimed enda kraesse saavad :)

Näis, kuidas ja kui ruttu seemned idanema hakkavad - oleme parema õueskäimise huvides suvilas, kus on ahjuküte ning aknalauad kipuvad ilmselt sutsuke liiga külmaks jääma...

4 kommentaari:

  1. Kummist peab Teie kasvuhoone tõesti olema!Aga põnev sortiment.Tundub,et seemned et ole F1 ja saab ise paljundamiseks seemet võtta.Anna sügisel teada kuidas need eri sordi viljad maitsesid ja mida tasub kasvatada-kuidas saak,haiguskindlus jne.

    VastaKustuta
  2. Aitäh kommentaari eest :) Nii see kipub mul jah igal aastal olema - ega kahjuks muud polegi kui et mõned taimed ei pääse kasvuhoonesse vaid jäävad suuremates pottides heitliku eestimaise suve tuuseldada... Ja viimastel aastatel olen tõesti kaldunud nende sortide suunda, millelt peaks saama ise seemneid koguda :) - kui kasvatamine õnnestub, jagan heameelega seemneid ka! Kogemus on näidanud, et igal aastal paraku on ka mõned taimed, mille kasvatamine ebaõnnestub, ehkki eelmisel on nendega hästi läinud...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. oleksin seemnetest küll huvitatud,eks seda suve lõpupoole saab veel arutada.Seniks taimekestele ilusat kasvamist!

      Kustuta
    2. Jaa, võtke julgelt ühendust! :) Jõudu!

      Kustuta